Friday, February 4, 2011

Enciklopedija živih

Neki ljudi su zavisni od facebooka, sede po ceo dan komentarišu i lakjuju statuse, slike, četuju, i već su odavno dobili značku "paćenika" i "no life-era" :) dok u poslednje vreme upoznajem sve više navučenih na twitter, koji za sebe misle da su nešto malo više kul od "paćenika" sa fejsbuka ;), ali takođe se ne odvajaju od svog twitter profila, prate jedni druge, raspravljaju, pričaju šta jedu, gde jedu, kad idu na spavanje, kad se bude, ko ih je iznervirao na poslu, u kući i sl.

S druge strane, kompanije ove dve mreže uveliko izrabljuju kako bi obasule potrošače pričom o svojim proizvodima i uslugama, a uz to još stvorile iluziju natprirodne bliskosti sa njima i njihovim sajber prijateljima :)

Tviter i fejsbuk (udruženi sa mogućnošću integrisanja online profila) daju još jednu jako zabavnu mogućnost bilo kome ko je zainteresovan :) da napravi raznorazne automatizove alate za praćenje nečijeg privatnog života, uhođenje, prikupljanje svih mogućih korisnih i beskorisnih podataka o nekome, istraživanje tržišta... Može roman da se napravi od reporta nekog takvog alata bez mnogo truda :) ja lično, non stop analiziram sve i svašta na taj način. Pa, sve statistike o kojima pričam na blogu, izvlačim mahom iz posmatranja, a šta je jednostavnije nego posmatrati tviter i fejsbuk. Mislim, ovo ima primenu i u kompanijama, lično sam videla, bilo automatizovano ili "ručno" :)

Da ne bude zabune, nisu samo tviter i fejsbuk u pitanju. Mislim na sve društvene mreže i društvene medije, počev od foruma, blogova, youtube-a i drugih video kanala, pa sve do linkedina, profila na raznoraznim sajtovima, otvorenim, zatvorenim mrežama, samo, kad bih ja pisala knjigu o nekome, krenula bih svakako od tvitera i fejsbuka, jer ako neko nema nešto od ta dva, ne može se tako lako napisati knjiga o njemu :)

Znam da me, kad sam čitala Kišovu priču Enciklopedija mrtvih, uhvatila jeza pri pomisli na tako nešto (kad je to bilo u lektiri, nije bilo toliko društvenih mreža, a ne sećam se iskreno jesam li uopšte posedovala računar :)), ali sam takođe imala želju da imam takvu jednu knjigu o svojoj npr. čukun baki, sa svim detaljima njenog života pažljivo popisanim, sa svim događajima, ljudima, slikama, ... a onda sam shvatila da ne znam ni kako se ona zvala.

A danas, jedan export u pažljivo napravljenom programu za pravljenje romana,  i eto vam knjige :) još i multimedijalne :) Čak ni dodavanje društveno-političkog konteksta, šire slike događaja koji su obeležili životni vek dotičnog protagoniste, verovatno ne bi bilo problematično. Ukoliko neko nije zainteresovan za dokumentarac, izabere neki drugi žanr, aplikacija izgugla i napravi vam krimi roman ili romansu, malo izmisli, malo doda, može čak i da uključi mod vašeg omiljenog pisca :)

Ok, raspisala sam se, a nije ovo trebalo da bude tema bloga, zapravo ću malo da predahnem pa da napišem nešto o onome što sam nameravala sutra :) ionako sam navikla svojih deset vernih čitalaca da objavljujem postove subotom :) 

Samo da nagovestim da će moj naredni post sadržati "programerski kod" što bi moglo da izazove zaprepašćenje mojih deset čitalaca, pa možda i bolje da ih ovom prilikom prvo pripremim :P

1 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More