Sunday, February 13, 2011

Umrežite se profesionalno

Kako ovih dana, nedelja, meseci tražim posao, silom prilika, moja omiljena društvena mreža postala je LinkedIn.
Putem LinkedIn-a ljudi se uglavnom povezuju radi razmene profesionalnih iskustava, traženja posla, povezivanja s ciljem poslovne saradnje i sl.
Nekoliko zanimljivih stvari mi se desilo od kad koristim ovu mrežu, zbog čega sada uopšte pišem o njoj :)

1. Kultura komunikacije na LinkedIn-u je takva da uz odgovarajući pozivni mail, ili dobro formulisano pitanje na odgovarajućoj grupi, možete veoma lako stupiti u kontakt sa skoro bilo kim iz vaše profesije (ili neke druge koja vas interesuje) i dobiti informaciju ili se jednostavno povezati s tom osobom, pratiti čime se bavi, s kim se povezuje i u nekom momentu razmeniti neku korisnu informaciju sa njom.
Ja sam recimo stupila u kontakt sa ljudima iz mnogih firmi koje sam profesionalno ili privatno istraživala i iz prve ruke dobila neke korisne i zaista vredne informacije :) kada ste student, neverovatno je šta sve možete da pitate i da saznate!

2. Nekoliko ljudi (ustvari sad već malo više od nekoliko) me je kontaktiralo u vezi raznih predloga za izradu projekata, angažmana, pa čak i posla. I to uglavnom ljudi iz inostranstva (Kina, Australija, Austrija, Irska, Italija, Turska...).
Veoma je interesantno da ja već mesecima šaljem CV na različite konkurse za posao i procedura za dolaženje do radnog mesta (koje obično i nije tako privlačno, ali ne može se birati kad ste tek završili školu) se toliko otegne da ja više ne znam na koji krug u koju kompaniju za koje radno mesto idem, a mogla sam već mesecima da radim negde i nekome donosim kakvu takvu dobit.
S druge strane, imala sam iskustvo da me već drugi put kontaktira (vrbuje) neko iz inostranstva sa veoma konkretnim i privlačnim ponudama (pogledati linkove) u telekomunikacijama i IT industriji i to baš zahvaljujući LinkedIn-u (selekcija u tim slučajevima išla je neuporedivo brže!). Ako neko želi da radi za ovakve kompanije, moj savet je da svakako iskoristi prednosti LinkedIn-a, pošto će ga headhunter-i teško pronaći na twitteru ili facebooku :)

3. Pomoću LinkedIn API-ja i widget-a, ova mreža može se odlično iskoristi u poslovanju, integristai sa poslovnim imenikom (npr. u Outlook-u), CRM sistemom ili u bilo kojoj aplikaciji koja kao svoje entitete ima  ljude i kompanije.
Ja sam na svom blogu iskoristila tri widgeta:

I Company Insider
Ubacivanjem sledećeg koda:

<html>
  <head>
    <script src="http://www.linkedin.com/companyInsider?script&useBorder=yes" type="text/javascript"></script>
  </head>   <body>
"fonis"></span> je Udruženje studenata informatike.     <script type="
    FONIS <span id =text/javascript">       new LinkedIn.CompanyInsiderPopup("fonis","FONIS");     </script>
  </body>
</html>
možete prikazati ovako nešto:

FONIS je Udruženje studenata informatike.


II Profile
Ubacivanjem koda:

<html>
  <head>
    <script type="text/javascript" src="http://www.linkedin.com/js/public-profile/widget-os.js"></script>
  </head>
   <a cl
  <body>
 ass="linkedin-profileinsider-popup" href="http://rs.linkedin.com/in/vanjaradakovic">Vanja Radaković</a> piše ovaj zanimljiv blogić ;)
  </body>
  </html>
Možete pikazati npr.
Vanja Radaković piše ovaj zanimljiv blogić ;)

III Share dugme
naravno, ono što već uveliko postoji i za druge mreže i što većina ljudi koji imaju sajtove ili blogove već koriti :)
<script type="text/javascript" src="http://platform.linkedin.com/in.js"></script><script type="in/share" data-counter="top"></script>


Može biti u različitim varijantama: http://www.linkedin.com/publishers

Primena je npr. strana: O meni, pa kome se dopalo, nek iskoristi slobodno :)

Veštijim developerima preporučujem da se ne zadržavaju mnogo na mom amaterskom blogu :), nego da se uključe u diskusiju sa profesionalcima: http://developer.linkedin.com/community/apis?view=blog.

Napomena: Ukoliko ne koristite LinkedIn, probajte! On ima tooooliko zanimljiuvih aplikacija i mogućnosti, dovoljno je da ste nedavno koristili Facebook i sve će vam vrlo brzo biti jasno ;)

Do sledećeg blogovanja,

5 comments:

Vanja, dovodiš me u situaciju da dobro razmislim da li da reaktiviram linkedin nalog :)

Samo napred, Filipe :) javi kad to uradis da ti napisem preporuku za Sinergiju! ;)

Ja ti rekoh da grešiš Filipe... ;)
Lisicin drugar se zaposlio u Google-u preko LinkedIn-a, a Vanja je navela dobar deo prednosti ove mreže.
p.s. Vanja, navukao sam se na tvoj blog :D

PS. i mene su "skautovali" iz pomenute kompanije :) baš isto tako :) tako da ko zna.. :) linkedin je jedna jaaako zabavna mreža :)

Opaaaa... A otvaraju predstavnistvo ovde... Drzim fige. :)

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More